понедељак септембар 25 , 2017

Приватне трговачке марке освајају полице

Удео ових производа у укупној трговини износи више од 30 одсто у 17 земаља Европске уније, а највећи раст забележен је у Аустрији која купцима нуди чак 45 одсто ПЛ артикала

Некада су биле на најнижим полицама у супермаркетима, потрошачи су их сумњиво гледали увек постављајући исто питање – да ли трговачка робна марка (ПЛ) може да буде истог квалитета као и звучни брендови. Данас је слика потпуно другачија. Популарност приватне робне марке на полицама годинама расте широм Европе. Према последњим подацима агенције „Нилсен” тржишни удео трговачких брендова је достигао рекорде у девет европских земаља – Немачкој, Италији, Холандији, Белгији, Пољској, Аустрији, Шведској, Норвешкој и Данској.

Први пут удео ових производа у укупној трговини износи 30 и више процената у 17 од 20 земаља ЕУ.

Највећи раст је забележен у Аустрији – 2,8 одсто и сада износи чак 43 процента, а у Немачкој је у односу на прошлу годину удео трговачких марки порастао 2,1 одсто, достигавши тако 45 процената.

Ситуација је слична и на нашем тржишту. Константан раст цена и ниска куповна моћ већ годинама уназад и овдашње купце окренула је у правцу производа са логом трговине у којој се снабдевају.

Готово да нема производа који није добио замену за познате брендове, а највећа потражња је за уљем, млечним производима, месним прерађевинама, конзервираним производима, слаткишима, соковима, кућном хемијом... Сви трговци који послују у Србији у свом асортиману имају на стотине робних марки које су јефтинија „копија” бренда.

Разлог је свакако цена која због мањих трошкова иде и до 30 одсто ниже. Уштеде се праве тако што мали, а све чешће и велики произвођачи раде за трговачке ланце и за њих производе, али под именом трговачке робне марке. С обзиром на то да трговци брину о транспорту, пласману и маркетингу, то снижава трошкове производње и осетно смањује малопродајне цене. У трговинским ланцима наводе да они који једном купе производ одређене приватне робне марке, а задовољни су односом квалитета и цене, настављају да купују исти производ.

У домаћим трговинама кажу да је суштина трговачке марке да се потрошачу понуди одличан квалитет по приступачној цени. Куповином

ових производа, потрошачи добијају артикал реномираног произвођача, провереног квалитета, а који ће платити мање. То значи да не купују име и бренд, него само квалитет, који је пресудан.

Они напомињу да данас и у свету продаја приватних робних марки расте брже од такозваних А-производа. Према подацима агенција за истраживање тржишта у Великој Британији, продаја ових производа је за само три прва месеца ове године, код десет највећих британских трговаца порасла за шест одсто, а познатих робних марки 0,6 процената.

Статистика ће се, сасвим сигурно, променити и у Србији јер се право заоштравање конкуренције тек очекује отварањем објеката „Лидла” током следеће године. Овај ланац, први дисконтер на нашем тржишту, један је од пет највећих малопродајних ланаца у свету и познат је по изузетно ниским ценама, али и по томе што велики удео у асортиману имају управо приватне робне марке.


Мање соли и шећера

„Лидл Словенија” се обавезао да ће до 2025. године смањити садржај додатих шећера и соли у производима приватне робне марке 20 одсто. Овај пројекат ће се, како саопштавају, спроводити поступно и у сарадњи са добављачима, са којима ће трговац припремити конкретне мере. Како преноси „Инстор магазин”, један од примера добре праксе овог малопродајног ланца је њихова приватна робна марка која садржи сто одсто млевено месо без икаквих додатака.


Исти квалитет нижа цена

Прајват лејбл или приватна робна марка (ПЛ) су производи под именом бренда трговинског ланца који је по правилу јефтинији од производа других произвођача из исте робне групе. Циљ развоја ових производа који заузимају све више простора на полицама је доступност ширем слоју становништва. Производи под приватном робном марком настали су у Западној Европи крајем прошлог века као потреба уштеде кућног буџета просечног купца и могућност да велики трговински ланци контролишу своју продају и профит.


Извор: Политика

Consumers International

ImageНезависна глобална кампања гласа за потрошаче.

Са преко 220 организација чланица у 115 земаља.

Медији о нама

ImageMишљења, коментари...

Како нас медији коментаришу. Шта мисле о нашој организацији, шта нам предлажу, шта нам замерају

Издаваштво

ImageИздавачи и потрошачи

Овде можете преузети комплетне публикације о витаминима, сладоледима, адитивима...