петак мај 25 , 2018

Када на каси наплате и оно што нисте купили ...

Сигурно вам се бар једном десило да дођете на касу и да, било ви, било касирка, приметите да је неки артикал на рачуну откуцан више пута, иако сте узели само један комад. На лицу места није тешко доказати чега сте колико купили, али шта ако дођете кући, па тек онда схватите да у новчанику имате мање пара него што сте мислили?!


Пракса показује да се такве ситуације неретко заврше свађом, јер касирка неће да призна грешку и не жели да сноси трошкове, или добијете новац, али уз доста стрпљења и убеђивања.

Према речима Горана Паповића, из Националне организације потрошача Србије, када потрошач примети грешку на рачуну ван радње, тад је већ јако тешко да докаже колико је заправо нечега купио.

- У том случају може само да пријави тржишној инспекцији, али без прекршајног налога ништа не може да уради. Ако превару нисте приметили на лицу места, другачије не можете да докажете да нешто нисте купили - констатује Паповић.

Међутим, у познатим трговинским ланцима, кажу да имају решење за такве ситуације јер њихова пословна политика налаже да је купац увек у праву.

У једном од наших највећих ланаца не искључују да имају таквих ситуација јер у "брзини све може да се деси".

- Ако купац примети на лицу места грешку у рачуну, преправља се рачун, запослени попуњава интерни формулар и враћа купцу новац на лицу места. Онај ко тек код куће примети да је неку робу платио више пута, треба да се врати у продавницу и заједно са пословођом прегледа камеру и ако се покаже да је у праву, новац му буде враћен - кажу из тог трговинског ланца.

Код другог ланца маркета, ништа мање заступљеног у нашој земљи, процедура је мало једноставнија јер не захтева време да се камера прегледа.

- Наша компанија дневно има неколико стотина хиљада купаца. И поред толиког броја потрошача овакве ситуације су испод нивоа статистичке грешке. Када купац или трговац грешку примете приликом плаћања, на каси, онда се одмах ради исправка рачуна. Уколико купац грешку примети када изађе из објекта, онда је потребно да у продавници, на инфо пулту, попуни један формулар и одмах добија поврат новца.


Извор: Телеграф

Consumers International

ImageНезависна глобална кампања гласа за потрошаче.

Са преко 220 организација чланица у 115 земаља.

Медији о нама

ImageMишљења, коментари...

Како нас медији коментаришу. Шта мисле о нашој организацији, шта нам предлажу, шта нам замерају

Издаваштво

ImageИздавачи и потрошачи

Овде можете преузети комплетне публикације о витаминима, сладоледима, адитивима...