25. 04. 2024.

Свака четврта пријава потрошача била с основом, потврђују у Републичкој пољопривредној инспекцији.

Пољопривредна инспекција прошле године примила је око 300 жалби потрошача на прехрамбене производе биљног порекла. Инспектори су после провере на терену утврдили да је свака четврта пријава грађана била с основом.

Нови Закон о инспекцијском надзору увео је могућност процене ризика по пријавама потрошача. На ранг-листи најчешћих жалби већ неколико последњих година су хлеб и пециво у пекарама, кондиторски производи и житарице.

Како је за „Политику” рекао Ненад Вујовић, начелник Републичке пољопривредне инспекције, овај сектор прати 18 група биљних производа (шећер, уље, кафа, чај, брашно, зачини), али три поменуте се сваке године издвајају по броју жалби.

– Пријаве су различите и сваке године имамо их готово једнак број. Када је реч о пекарама, оно што смо установили јесте да су хлеб и пециво здравствено безбедни. Ретки су случајеви када у том сегменту имамо проблем – каже Вујовић.

Неправилности, када их има, најчешће се односе на декларације упакованих производа–  квалитет и састав. Оно што подвлачи као проблем јесу услови производње и хигијена у пекарама.

– Пољопривредна инспекција затвара такве објекте, од почетка године имали смо и такве случајеве. То нам је приоритет – истиче наш саговорник, додајући да треба имати на уму да у Србији послује између три и четири хиљаде пекара тако да треба направити озбиљну тријажу и процену ризика кога контролисати. Дешава се често да се у току једне године на истој адреси промени три или четири власника пекаре. Све пекаре које су на тржишту још од 2009. године морају да имају уведен систем безбедности по Хасап принципу.

 

Извор: Политика

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS