среда децембар 12 , 2018

Нови закон штити кориснике мобилних услуга и њихов џеп

 

Србија би на јесен требало да добије нови Закон о електронским комуникацијама. Помоћница министра телекомуникација Ирини Рељин за Н1 каже да би овај закон, између осталог, требало да заштити како кориснике услуга мобилних оператора, тако и пружаоце услуга, јер ће бити усклађен са Законом о заштити потрошача и Законом о облигационим односима.

Рељин је у Новом дану ТВ Н1 објаснила да је нови закон усклађен са европском регулативом из 2009. године и да има много новина од којих је, према њеним речима, најзачајнија заштита потрошача.

“Пре свега, то се односи на прекомерне рачуна. Када рачун достигне вредност двоструке потрошње у односу на претходни период, оператор мора да вам пошаље информацију о томе. С друге стране, некада се дешава да раскидате уговоре једнострано, то се до сада плаћало надокнадом свих трошкова, сада није тако”, истакла је она.

Тако ће закон корисницима омогућити да у случају да желе да прекину уговорну обавезу, изаберу начин надокнаде штете оператору у виду исплате износа пуне малопродајне цене терминалне опреме (телефона и других уређаја) уколико је добијена уз уговор, или исплате разлике у претплатама које су искоришћен, а које су добијене под повољнијим условима уз потписивање уговора.

Рељин је рекла да нови закон штити и оператере, па тако могу да искључе корисника који ствара сетње у мрежи, а даје им се и могућност флексибилног коришћења спектра, односно да могу да размењују делове спектра и о томе обавесте регулатора.

Према новом закону, оператори су дужни и да за сваку услугу обезбеде могућност родтиељске контроле. Рељин објашњава да ће родитељи моћи да деци забране одређене бројеве телефона или да их ограниче на само на одређене бројеве телефона, или нпр. да им ограниче потрошњу на одређени износ.

Нови закон предвиђа и још једну важну новину, а то је регистрација свих корисника мобилних телефона, па и оних који користе припејд услугу. Рељин објашњава да ће по ступању Закона на снагу, оператори одмах моћи да почмну да региструју нове кориснике, док ће за постојеће кориснике припејд услуга бити остављен рок од девет месеци за регистрацију.

Како је објаснила гошћа Новог дана, прикупљање података је неопходно како би се спречиле злоупотребе и како би се обезбедило законито пресретање и задржавање података.

У договору са Повереником за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, оператори су одговорни за то да обезбеде заштиту података корисника.

“Подаци не би смели ни на један начин да буду доступни ван тог закона”, истакла је Рељин.

Објаснила је и да ће се корисници регистровати у складу са правилником који ће тек бити донет, и да ће о свим неопходним корацима за регистрацију бити благовремено обавештени путем средстава јавног информисања.

Будући да је реч од системском закону, предвиђено је доношење чак 45 подсзаконских аката у периоду од шест до 12 месеци. Закон би требало најесен да буде усвојен у Скупштини Србије, а примена првих одредби неће почети пре јануара, најавила је Ирини Рељин.

Извор: Н1

Consumers International

ImageНезависна глобална кампања гласа за потрошаче.

Са преко 220 организација чланица у 115 земаља.

Медији о нама

ImageMишљења, коментари...

Како нас медији коментаришу. Шта мисле о нашој организацији, шта нам предлажу, шта нам замерају

Издаваштво

ImageИздавачи и потрошачи

Овде можете преузети комплетне публикације о витаминима, сладоледима, адитивима...