19. 04. 2024.

 

Потрошачи су најчешће жале на квалитет обуће, показује анализа Министарства трговине.

На другом месту по броју притужби су рачуни. Скоро половину приговора написали су Београђани. Две трећине жалби које стигну на адресе Удружења за заштиту потрошача управо се односе на квалитет робе или услуге.

Купци који пресавију папир и реше да се жале то раде јер сматрају да су преварени и обманути. Односно, верују да нису добили квалитет који су платили. Обућа, и то пре свега спортска налази се на самом врху листе робе на коју се грађани жале.


Одмах испод обуће по броју притужби, са мање од једног процента разлике, су рачуни за струју, гас, воду… Свака десета жалба односи се на тај сегмент. Иако се најчешће жале на висину рачуна, грађани имају притужбе и на јачину струјног напона, квалитет гаса или воде.

Грађани, судећи према резултатима анализе спроведене на основу 20.150 жалби пристиглих у Удружења за заштиту потрошача, имају пороблем и са рачунарима, ИТ опремом и мобилним телефонима. Најчешће је реч о кваровима, али се потрошачи често осећају и превареним јер произвиод купе због неког специјалног својства које се рекламира, а које не постоји.

Чак 45 одсто жалби купаца стигло је из Београда. Проблеми са којима се суочавају потрошачи у Србији, а на основу којих је Министарство трговине урадило анализу, праћени су од јануара 2013. до јуна ове године.

Одговор за 15 дана

Измењен и допуњен Закон о заштити потрошача примењиваће се од 21. септембра. „Трговац ће морати да одговори на рекламацију у року од 15 дана и да је спроведе, осим код техничке робе за коју важи рок од 30 дана. Код продаје робе ван пословних просторија и на даљину, имате право да одустанете у року од две недеље – каже Весна Новаковић.

Извор: Блиц

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS