28. 04. 2024.

 

Грађани Србије су економске патриоте и смета им што се у домаћим продавницама нуде пасуљ и бели лук из Кине, у најкраћем би могло да се закључи на основу истраживања које је спровео Блиц.

Чак 81 одсто анкетираних читалаца на сајту blic.rs каже да приликом избора намирница предност дају домаћим производима.

– Куповина домаћих производа подстиче домаћу производњу, а од тога користи имају и домаће фирме, потрошачи, али и радничка класа – сматра један наш читалац.

Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж задовољан је тиме што постоји свест грађана да је куповина домаћих производа важна за развој српске привреде.

– Од 100 потрошених динара, 95 одсто остаје у Србији – истиче Чадеж.

Како објашњава, тако се постиже читав низ у ланцу вредности – отварају се нова радна места, пуни се буџет Србије, уплаћују се порези, а све то доприноси нашем економском расту.

Председник Националне организације потрошача Србије (НОПС) Горан Паповић такође истиче да је битно да постоји свест о важности куповине домаћих производа, али да је такође јако битно да постоји селекција, односно да не може свако да напише "Made in Serbia".

– За тако нешто морају да постоје јасни критеријуми, да производ буде квалитетан како би се избегле преваре – каже Паповић.

Међутим, грађани се питају и шта је овде домаће, мислећи на компаније које послују у Србији, производе наше популарне брендове, а у власништву су странаца.

– Мислим да би пре свега на етикетама требало да стоји коме смо продали наше фирме које нас хране да видимо шта је то домаће – један је од коментара на нашем сајту.

Марко Чадеж објашњава да стране компаније које послују у нашој земљи запошљавају наше раднике, порез плаћају држави Србији, тако да опет корист иде нашим грађанима.

Грађанима смета што им се у продавницама нуде намирнице попут пасуља и белог лука који су, рецимо, из Кине.

– Па и на пијацама се продаје кинески, казахстански и канадски пасуљ. Ја и не знам где бих купила српски – коментар је једне наше читатељке.

Паповић оцењује да је за овакву ситуацију крив јак увознички лоби и то што нема адекватне контроле приликом увоза.

Чадеж, међутим, каже да смо део глобалног економског тржишта и да не можемо да имамо затворену економију.

– Али слажем се да много тога можемо сами да произведемо. На нама је да то боље организујемо, да се мали произвођачи укрупне и да буду конкурентни на тржишту – каже Чадеж.

Занимљив податак је и тај да мање од половине анкетираних грађана (43 одсто) углавном чита шта је на декларацији написано.

Извор: Блиц

 

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS