среда новембар 14 , 2018

Трговци тврде да су гумене чизме само за суво време

 

Зимске чизме на којима пише да су водоотпорне трговци намерно декларишу као обућу за суво време како би лакше одбијали евентуалне рекламације!

Гумене чизме само за суво време! Ово је парадокс са којим се свакодневно сусрећемо у радњама, јер се зимске ципеле и чизме масовно продају као обућа за суво време иако их је произвођач декларисао као водоотпорне.

Подмукли трговци тако већину рекламација могу да одбију као неосноване. Наиме, иако је произвођач на самој обући утиснуо ознаку да је водоотпорна (waterproof), на декларацијама исписаним на кутији пише да је намењена за суво време и да се одржава влажном крпом. Тако ће, шта год да се деси зимској обући, продавац увек моћи да окриви купца јер је чизме носио по киши или снегу.

У ово су се уверили и репортери који су обишли велике продавнице обуће у центру Београда. Више од 90 одсто чизама декларисано је као обућа за суво време, укључујући чак и гумене чизме. На питање имају ли шта за зиму, један продавац искрено је одговорио - Већина чизама је за зиму, али ћете тешко наћи декларацију на којој ће то и да пише.

Зоран Николић из Националне организације потрошача Србије (НОПС) каже да трговци не смеју да мењају намену и својства робе, односно оно што је произвођач написао, и да сваки такав случај треба пријавити удружењима или инспекцији.

- Самим тим што погрешно декларише робу, трговац доводи потрошаче у заблуду. Када је ова превара пре неколико година узела маха, ми смо од Министарства трговине иронично затражили да одобри интервентни увоз обуће за кишу, јер би се по декларацијама испоставило да ми такву обућу скоро и да немамо. Пријава таквих случајева први је корак ка решавању проблема - истиче Николић.

Да би случај пријавили удружењу за заштиту потрошача или инспекцији, потрошачи треба да сачувају кутију са лажном декларацијом, да направе копију рачуна како би имали доказ о куповини и да, у случају, да продавац одбије да им замени обућу, обавезно траже писмене доказе о рекламацији и одбијеници.

Број приговора потрошача у Србији стално расте и 2017. године их је било скоро 17.000, а највише управо на обућу.

Извор: Ало

 

Consumers International

ImageНезависна глобална кампања гласа за потрошаче.

Са преко 220 организација чланица у 115 земаља.

Медији о нама

ImageMишљења, коментари...

Како нас медији коментаришу. Шта мисле о нашој организацији, шта нам предлажу, шта нам замерају

Издаваштво

ImageИздавачи и потрошачи

Овде можете преузети комплетне публикације о витаминима, сладоледима, адитивима...