27. 04. 2024.

Упућен захтев за колективну заштиту потрошача-корсника МТС дигиталне телевизије.

Свим коринсицима МТС дигиталне телевизије, без сагласности активиран пакет РТС канала, који је бесплатан у промо периоду. Међутим, после 31. марта, овај пакет се наплаћује по цени од 99,00 динара, а сви корисници који не желе да га користе након овог датума, морају да га откажу слањем е-маила, позивањем кол центра или одласком у пословнице Телеком-а.

Другим речима, када су га свима активирали, никога нису питали, а да би се пакет отказао, од потрошача се тражи да троше своје време чекајући у редовима и позивајући кoл центар (они који не користе рачунар или интернет).
Правни тим наше организације сматра да компанија Телеком Србија у сарадњи са јавним сервисом чини непоштену пословну праксу у смислу чл. 23. став 1. тачка 6. Закона о заштити потрошача који прописује :

„Облици пословне праксе који се без обзира на околности појединачног случаја сматрају насртљивом пословном праксом јесу захтев потрошачу да плати, врати или чува производ чију испоруку није тражио.“
Како се према законској дефиницији услуге сматрају производом, обратили смо се надлежном Министарству са захтевом за покретање поступка за колективну заштиту потрошача. Очекујемо одговор Министарства на достављен захтев и доказе.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS