25. 04. 2024.

Упркос повећаној употреби пластике за једнократну употребу током пандемије, 55 одсто анкетираних у свету постало више забринуто за животну средину.

Тема овогодишњег Светског дана права потрошача (15. март 2021), биће борба против загађења пластиком, објавила је светска организација за заштиту потрошача „Конзјумер интернешенел”.

Циљ кампање јесте да се подигне свест о овом проблему а потрошачи широм света мотивишу да промене понашање и смање употребу пластике.

Како се наводи, пластика је изузетно користан материјал у нашем свакодневном животу, али наша потрошња и производња пластике, посебно оне за једнократну употребу, постали су неодрживи. Ово има негативне последице по животну средину и угрожава људско здртавље.

– Последњи извештај објављен у августу 2020. године указује да ће до 2040. количина остатака пластике у океанима бити утростручена. Ово је глобални изазов и захтева велике промене политика, али и понашања. Као међународни потрошачки покрет, можемо имати пресудну улогу у решавању овог проблема и промовисању одрживе потрошње и производње пластике – истиче се у саопштењу.

Потрошачка организација упозорава и на још неке алармантне процене и истраживања. Рецимо, очекује се да би до 2050. у океанима могло да буде више пластике него рибе јер око осам милиона тона пластике сваке године заврши управо у океанима. Половину укупне годишње производње чини пластика за једнократну употребу, а чак 40 одсто произведене пластике се баци након једног коришћења. Готово половина пластике произведена је у последњих 15 година.

– Потрошачи су све више забринути због загађења пластиком и већ предузимају мере. Међународна студија из 2019. показује да они сматрају да је ово велики проблем. Око 72 одсто анкетираних већ не користи једнократне кесе приликом куповине, а 62 процената употребљава флаше за пиће које могу да се пуне – кажу у тој организацији и додају да је, упркос повећаној употреби пластике за једнократну употребу током пандемије, 55 одсто потрошача широм света сада постало више забринуто за животну средину као резултат дешавања око ковида 19. Према њиховим информацијама, око 74 процената потрошача (у Европи, САД и Јужној Америци), спремно је да потроше више на одрживу амбалажу.

– Потребне су системске промене на свим нивоима. То захтева да се придруже сви – владе, компаније али и креатори стандарда, како би се борба против загађења пластиком и одржива потрошња учинила лакшим избором за потрошаче – истиче се у саопштењу „Конзјумер интернешенела”

Извор: Политика

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS