Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Лажна акција нови трик трговаца у Србији

У тренутку када види акцијску цену потрошач ретко када скида прелепљену цену да види колико је тај производ заиста на попусту - каже за Телеграф Бизнис Марко Драгић

Колико пута сте претходних недеља видели попуст који заправо није попуст већ само прецртана цена. Све више је таквих случајва, а удружења потрошача, како смо се и уверили, све више добијају фотографије "лажних акција и снижења".

Иако на први поглед делује да је реч о техничком пропусту продавца, појава толико узима маха да се поставља питање да ли трговци свесно рачунају на то да потрошачи опажају само да је "цена прецртана" и да уопште више не обраћају пажњу на бројеве, старе и нове цене.

Конкретно, овога пута потрошач нам је послао фотографију познатог бренда где је стара, прецртана цена, и нова, наводно снижена, заправо једна те иста.

И опет је у питању маркетиншки трик.

- У питању је опет једна врста обмане потрошача, погрешно истицање цена. Маркетиншки трик, јер трговци знају како просечан потрошач реагује када види да је производ на "акцији", "снижењу" и да у том тренутку када види акцијску цену ретко када скида прелепљену цену да види колико је тај производ заиста на попусту - каже за Телеграф Бизнис Марко Драгић, правни саветник при НОПС.

Према његовим речима, трговци то одлично знају и на психолошки начин продају производ.

- Такође, трговац је дужан да искаже висину снижене цене, тј. потребно је да се види колика је била цена пре попуста - истиче нам он.

Слично је и када је на производу стара цена прелепљена новом, сниженом, па на каси наплате по старој. Или када цена није иста на рафу и каталогу.

Цене морају да буду усклађене на рафу и на каси, јасан је Драгић.

- Све то је непоштена трговачка пракса и такав случај може да се пријави тржишној инспекцији. Такође, потрошач има право да захтева да му се прода производ по цени која је на рафу - каже он.

Према Закону о заштити потрошача, уколико се оваква ситуација пријави тржишној инспекцији, трговац би могао да плати казну од 300.000 до 2.000.000 динара.

- Трговац је дужан да на недвосмислен, читак и лако уочљив начин истакне продајну, односно јединичну цену робе или услуге, у складу са прописима који уређују трговину - пише у Закону. Овакве ситуације се најчешће дешавају у прехрамбеним продавницама због великог броја артикала и честе промене цена због акција или распродаје.

Такође, према поменутом закону, у случају када је истакнута цена на рафу нижа у односу на ону која је откуцана на каси, трговац је дужан да потрошачу плати разлику.

Извор: Телеграф Бизнис