02. 05. 2024.

НОВИ САД -Прошле године у октобру удружење "Заштита потрошача" организовало је тестирање дебљине пластичних кеса на Технолошком факултету у Новом Саду. Тестирање је обухватило територију града Београда. Утврђено је да је чак 80 посто пластичних кеса средње величине које купујемо у прехрамбеним продавницама знатно тање него што је дозвољено уредбом главног града. Ипак, на касама у Београду и даље се купују кесе које су тање од 50 микрона.

Европска унија и град Београд прописали су да би пластичне кесе требало да буду минималне дебљине од 50 микрона како би се кесе користиле више пута, а то је готово немогуће ако су оне претанке. Употребом једне кесе више пута, дошло би и до смањеног броја бацања, али и мање производње пластичних кеса. Главни циље уредбе директно је везан за заштиту животне средине.

Из Националне организације потрошача истичу да би потрошачи могли да рекламирају кесе због неиспуњавања стандарда квалитета који су прописани.

"У пракси је тешко замисливо да ће било ко рекламирати кесе, али ако кеса пукне и не служи сврси да пренесете намирнице од тачке а до тачке б , наравно да ћете ви као потрошач имати право да се жалите трговцу и да тражите надокнаду штете за све те намирнице које су вам евентуално пропале ", казао је Младен Алфировић из Националне организације потрошача Србије.

И са Технолошког факултета, али и из Националне организације потрошача слажу се да би они који су донели уредбу требало да се позабаве контролом примене тог прописа.

Наша препорука је да свакако у већој мери користите платнене цегере или старе кесе како би се смањио лош утицај по животну средину. Цене пластичних кеса само су једна од мера у низу које компаније користе како би се смањила укупна количина пластике у систему.

Ако и постоје уредбе у одређеним локалним срединама, поставља се питање да ли постоји контрола прописа, како би се у потпуности испунио примарни циљ, а то је заштита животне средине.

Извор : РТВ

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS