28. 04. 2024.

 

Произвођачи и увозници средстава за хигијену уз сваку испоруку достављају нове, више ценовнике.

Папрене цене детерџената и козметике, „чисте“ џепове српских потрошача! Стандардно паковање „дуела“, „бонукса“ или „аријела“ од три килограма кошта од 480 до безмало 800 динара. За три пута већа паковања треба издвојити и више 2.200 динара. Нови ценовници немају краја. Потрошачи се још нису „опоравили“ од лањских поскупљења, а нова, по систему „мало помало“ већ „тресу“ рафове.

Произвођачи и увозници приликом сваке испоруке трговцима достављају нове, више ценовнике за поједине врсте не само детерџената, већ и сапуна, крема, шампона. Паста за зубе од 75 грама тако најчешће кошта 115 до 250 динара, колико је рецимо „колгејт“, мада поједине врсте достижу и невероватних 490 динара. Шампони „шаума“ или „пантен“ од 200 милилитара стају до 355, а они од 250 милилитара, попут „лореала“ коштају и до 420 динара.

– Креме, сапуни, млека за тело и лосиони поскупели су од почетка године од два до девет одсто – кажу у трговинским ланцима. – Тако „нивеа“ крема од 50 милилитара кошта 639 до 730 динара, а „Гарнијерова“ исте граматуре може да се купи за 829 динара.

Високе цене кућне хемије се, међутим, обично „топе“ викендом, на акцијама. Тако, прашак за веш од девет килограма коме цена, зависно од добављача достиже и до 20 евра, на акцији кошта упола те цене, што му је заправо и реална вредност. Поједини увозници објашњавају да су нове, „теже“ ценовнике ускладили с кретањем на курсним листама, односно скоком евра у односу на динар. Произвођачи и овог пута поскупљења правдају скоком цена сировина и нестабилним курсом динара.

ТРЖИШТЕ ДИКТИРА

На питање да ли има ценовних притисака код робе широке потрошње, увозници и дистрибутери махом указују на то да сада сви прате ситуацију на тржишту и курсним листама и да ће реаговати уколико дође до неких померања. Већина специјализованих трговинских ланаца, који продају белу технику и кућне апарате, кажу да су почетком године повећали цене својих производа за пет до 10 одсто.

Извор: Вечерње новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS