27. 04. 2024.

 

Трговина путем интернета постала је у последњих неколико година нови Елдорадо за продају фалсификата познатих робних марки, али и копија луксузне робе.



У последњих пет година трговина путем интернета и све једноставније прављење сајтова омогућили су праву експлозију продаје одеће и обуће на овај начин, због чега произвођачи губе зараду, а купци често добију „мачка у џаку“, пише 24 сата.

Фалсификована роба већ се годинама слободно нуди у кинеским радњама, али и у ексклузивним бутицима. Број илегалних продаваца на улицама знатно је смањен, а количина заплењене фалсификоване робе је повећана, тврде у Тржишној инспекцији. Илегална продаја преселила се, међутим, на интернет.

Таква роба се не опорезује, па држава губи новац од пореза, због нелојалне конкуренције затварају се легалне радње, а квалитет и здравствену исправност производа који се продају на овај начин нико не контролише. Удружења потрошача кажу да су свакодневно претрпани коментарима и жалбама на неквалитетну робу која се продаје на разним интернет сајтовима. А продаје се све – од козметике и парфема преко обуће и одеће, до сатова и накита.

„Сви који продају фалсификате на интернету морају да се скривају као да је продају на улици. Зато на Фејсбуку отварају више различитих налога преко којих рекламирају одећу, обућу, парфеме. Затим, робу продају преко различитих курирских служби како би прикрили стварну количину продате робе и новац примају у готовини након сваке испоручене пошиљке” – објашњава Никола М., који је дуго зарађивао на овај начин.

Ова роба се на сајтовима рекламира као оригинал, па се многи изненаде када им се оригинал патике познате спортске марке распадну после два месеца или када схвате да парфем који су купили траје краће од најјефтиније тоалетне воде. Ту долази и до главног проблема пошто за робу купљену на овај начин не постоји могућност подношења жалбе, замене или повраћаја новца.

Фалсификована роба махом се прави у Кини, Јужној Кореји, Тајвану, одакле се потом транспортује на Блиски исток где се пакује у амбалажу која је идентична оригиналној и потом се дистрибуира на наше тржиште.

Извор: Б92

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS