29. 04. 2024.

 

Формирана је комисија која ће проверити исправност децембарских рачуна за струју и испитати притужбе на квалитет гаса.

Министарка енергетике Зорана Михајловић изјавила је да је формирана комисија коју чине представници тог министарства, Агенције за енергетику и удружења потрошача, која ће проверити исправност децембарских рачуна за струју и испитати притужбе на квалитет гаса.

Она је након састанка са председником Националног удружења потрошача Гораном Паповићем, Танјугу рекла да, осим проблема са рачунима за струју, постоје индиције и да је било проблема у квалитету гаса.

"Не бих волела да се успостави да је гас лошег квалитета, јер то аутоматски значи да јавно предузеће није водило рачуна о крајњем купцу", истакла је министарка.

Она је рекла и да се врло брзо очекују резултати рада те комисије.

Михајловићева је нагласила да ЕПС мора да одреагује, јер је дефинитивно било проблема у читању струје и да је то данас свима јасно.

"Такве ствари не смеју више да се понове. Јавна предузећа морају да схвате да раде у служби грађана, а не у служби својих фотеља", рекла је Михајловићева.

Она је оценила и да министарство има добру сарадњу са удружењем потрошача и да су на данашњем састанку разговарали о рачунима за струју, али и о енергетици и животној средини.

Михајловићева је најавила и да ће убрзо бити направљен меморандум о стратешкој сарадњи удружења потрошача и Министарства енергетике, након чега ће заједно радити на заштити потрошача.

"Хајде ми да помогнемо јавним предузећима и државним установама да се више окрену потрошачима, без обзира да ли су у питању домаћинства или предузећа", рекла је она.

Председник НОПС-а Горан Паповић оценио је да је потребно имати аргументе, уколико неко оспорава да је било грешке у очитавању струје и у квалитету гаса.

Он је оценио да ће за потрошаче бити од користи будућа сарадња удружења потрошача и Министарства енергетике, кроз независну комисију и меморандум о сарадњи.

Како је оценио, уколико се од потрошача тражи да плати своје обавезе, онда то треба да буде оно што је потрошено.

"Не може неко своје губитке да надомести тиме што ће давати неосноване рачуне и лош квалитет гаса", рекао је Паповић.

Он очекује да ће права потрошача убудуће бити више заштићена и најавио да ускоро у скупштинску процедуру треба да уђе и нови закон о заштити потрошача.

За већу заштиту тих права, како је рекао, потребна је и сарадња са другим министарствима.

ЕПС је, после првих притужби грађана на високе рачуне за струју за децембар, саопштио да су ти рачуни тачно обрачунати, да није било системске грешке и веће износе рачуна појединих потрошача објаснили су за четвртину већом потрошњом у целој земљи у децембру у односу на новембар.

Из ЕПС-а су поручили да сви који имају сумње око износа на децембарском рачуну могу да се информишу на ЕПС-овим шалтерима за рекламацију и да ће ти рачуни бити проверени.

Извор: Б92

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS