29. 04. 2024.

 

Купује се искључиво на акцијама. Чак 80 одсто грађана у мегармаркетима пазари само једном месечно.

Сваки пети потрошач у Србији одустао је од великих куповина, а чак 80 одсто грађана у такве набавке иде само једном месечно. Месо на трпези чак четвртине купаца права је реткост, а број оних који пазаре искључиво производе на акцијским снижењима, из дана у дан све је већи.

Овакви забрињавајући подаци које не крију трговци, научили су их да пуни рафови и понека повољна цена нису довољни да се напуне – касе. Хронична беспарица тера прометнике да мењају концепт продаје у малопродајним ланцима на свим нивоима. А привлачењу купаца користе искуства колега из окружења и Европе.

– Ако се смањује ефективна тражња, не могу да опстану цене на постојећем нивоу, зато се прибегава разним акцијама и попустима. Евидентно је да се бележи пад личне потрошње, као последица пада куповне моћи становништва, али и неизвесности и појачане нервозе око губитка радног места или смањења зарада – истичу у Институту за тржишна истраживања.

У таквим условима продати робу данас право је умеће. Као и у светским маркетима, и код нас је данас најнормалније да уз неки артикал, посебно у велетрговинама, купац добије други производ бесплатно. То је најчешће код куповине средстава за хигијену, разних напитака, намаза, грицкалица. Стално се организују акцијска снижења робе широке потрошње, бројне акције, редовне месечне, викенд, празничне, али и тематске.

– У трговинама „Меркатора“ и „Роде“ смењују се акције, које се међусобно надопуњују, а којима покривамо широк спектар производа од основних животних намирница до најсавременијих производа технике – кажу за „Новости“ у „Меркатору С“.

„Трка“ за купцима је само доказ да више не постоји једнострано тумачење економије и да неко само подигне цене, јер му се тако може, не водећи рачуна о стандарду људи, на крају му се то врати као бумеранг у виду драстичног пада промета.

Довитљивост
У неким трговинама поклањали су торбе онима који пазаре за одређен износ, у другим уз купљен један, одређеног дана нуде други производ „гратис“. Уз картон пива у супермаркетима на поклон се добија чаша, а чинија за купљени намаз у породичном паковању. Све чешће потрошачи добијају и „бонове“, када пазаре за одређен износ, рецимо на 5.000 динара добија се бон од 400 динара. Ни то, нажалост, није утицало да се промет подигне.

Извор: Вечерње новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS