19. 04. 2024.

ЦЕНА кесице "алеве" паприке у продавницама кошта као килограм меса. Паковање од 200 грама догурало је скоро до 600 динара. Потрашаче је ових дана непријатно изненадила цена зачина који се у српској кухињи обилно користи и готово је незамислива припрема јела без њега.

- Шокирала сам се када сам прошле недеље видела да 200 грама алеве млевене паприке кошта 574 динара и да су је снизили 30 одсто јер је пред истек рока - каже Београђанка Снежана Станковић. - Не знам да ли су произвођачи подигли цену, или трговци своје марже, али ово је претерано. Претпостављам да је паприка доспела пред истек рока, јер нико није хтео да плати 600 динара за зачин када за толико пара може да купи килограм свињетине.

Фото: Racool_studio

 

Већина грађана, како додаје, свакодневно користи тај прозвод за припрему јела. Она наводи да њена породица обично 200 грама потроши за месец дана. Читалац "Новости" Младен М. из Врања каже да је на пијаци у његовом граду млевена паприка дупло јефтнија него у продавницама. Он саветује грађане да увек упореде цене пре него што донесу одлуку где ће да пазаре.

- У Врању 100 грама млевене паприке кошта 120 динара, а килограм 1.200 динара - истиче Младен. - Ова паприка је много квалитетнија од оне у радњама, домаћа је, ручно туцана.

У трогинским ланцима које су обишли наши репортери редовна цена 100 грама алеве паприке креће се од 230 до 310 динара. На акцији, само у продајним објектима једног мегамаркета, може се наћи најјефтинија кесица, која кошта 190 динара. Производи под ознаком робне марке увек имају повљнију цену због нижих трошкова производње, па се тако 100 грама млевене паприке продаје од 197 до 212 динара.

Како сазанајемо у једном мегамаркету, бренд "алева" је подигао цене почетком марта око 10 одсто.

- Необично је што је тако велика разлика у ценама међу трговинским ланцима - кажу наши саговорници. - Разлог може да буде да неки ланац још има залихе и продаје по старим набавним ценама.

Извор: Новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS