Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Комисија за заштиту конкуренције казнила је пет компанија са 21 милион динара јер су утврђивањем цена закључиле рестриктивни споразум, који за циљ или резултат има значајно ограничавање, нарушавање или спречавање конкуренције. Компаније Роминг Електроникс, XЛС, Гигатрон, Техномедиа и Емецета су таквим договором, међусобно утврдиле цене за даљу продају потрошачке електронике. Приликом покретања истраге у септембру 2020. године наведено је да су на пример, у Србији цене за поједине категорије производа, биле веће за 33 одсто до 39 одсто у односу на цене у Мађарској, где је порез на додату вредност 27 одсто, док је у Републици Србији тај порез 20 процената. У Националној асоцијацији потрошача наводе да су рестриктивни споразуми којима се намештају цене устаљена пракса у Србији и да би Комисија за заштиту конкуренције требало да преиспита тржиште нафтних деривата и горива.

Комисија за заштиту конкуренције утврдила је да су компаније Роминг Електроникс, XЛС, Гигатрон, Техномедиа и Емецета нарушиле конкуренцију, јер су међусобно утврдиле цене за даљу продају потрошачке електорнике чији је увозник предузеће управо Роминг Електроникс. Тих пет компанија дужно је да плати укупно 21 милион динара на име мере заштите конкуренције.

Назив производа: Шоља, посуда и тањир
Бренд: ZARA HOME
Врста ризика: ХЕМИЈСКИ РИЗИК
Опис ризика: Лабораторијским испитивањем производа утврђено је да производ садржи већи проценат олова и кадмијума од дозвољене границе чиме може да угрози здравље и безбедност потрошача и других корисника производа.
Добровољне мере: Повлачење производа са тржишта и опозив производа од потрошача.

Подаци Министарства трговине показују да је у првих десет месеци ове године промет робе у трговини на мало порастао за 10 одсто у односу на 2019. годину. Чини се да ће и крај године донети очекивани раст у малопродаји, судећи по гужвама у продавницама и тржним центрима.

Многе особе имале су проблема са кабловским и мобилним оператерима, али мало је оних који докажу да су у праву. Последње што могу да ураде јесте да туже оператера.

Страна 1 од 278